Dagsarkiv: 16 maj, 2010

#136 We Are Scientists – With Love and Squalor


Det finns få band inom indierock som imponerar mig med utveckling som detta band. Tidigare brukade jag lyssna mycket på denna typ av musik, men med åren så filtrerades de tråkiga banden bort, men We Are Scientists hamnade alltid kvar i min smak tack vare detta album. Jag gillar variationen redan på de två första låtarna, från den lite snabba ”Nobody Move, Nobody Get Hurt” till den mer, musikmässigt sett, djupare och effektfulla ”This Scene Is Dead”.

We Are Scientists är berömda för deras humor, men musiken är deras sätt att uttrycka sig på riktigt, och fastän det är en ganska seriös musik, så ligger det något i bakgrunden som får mig ändå att bli glad av musiken. Kanske är det för sättet de spelar den. Kanske för paraden av låtar som finns i detta album. Kanske för att detta album är på något sätt daterat, men den kommer ändå fortsätta spelas hemma hos mig.

År: 2006
Genre: Indierock, alternativ rock
Längd: 36:55

Spotify: http://open.spotify.com/album/2IQ6OI4Yt3yZtB8j5E2lsa